About Amna

Hi everyone! Thank you for taking the time to stop by my Blog!

I’m Amna Hamdto, a Sudanese Lady raised in Sudan. I’ve established this blog in 2017. I’ve always been a make-up junkie since I was a child but grew to pursue the path of “Management”, with the intention of gaining a Master and becoming a specialist in that field. However, I always felt that there was something missing; a deep passion for Beauty& Make-up that I needed to express within myself and share this with others. Ever since I was a child, I had this habit of going into shops and watch older women effortlessly apply all kinds of makeup to their faces as I stared at them so mesmerised, I would run home and try to imitate this (I knew I wasn’t very good, but it was worth a try).

So… going from Management to the field of Beauty & Makeup was not easy, but with such a mature love for this hobby, I knew I had to make it happen. 3 years ago I started doing my friends’ make-up, then I came to the realisation that I needed to take this to a professional level and enrol into an International Makeup course and step into the industry. Immediately I started searching for courses that can lead me into “International Makeup” enviroment, then luckily enrolled into the “London College of Make-up”. I participated in the Full course of the IMA “International Make-up Association” Diplomas.

My goal for this blog is to empower young women and building their confidence by inspiring them to build their own beauty world, be their own stylist & make-up artist. I will be writing about my favorite make-up and sharing with you my tips and tricks.

With love and support from my loved ones, being the Amna of today, this blog is the begining of my journey and I am happy to share that with you.

It’ll be my pleasure to help you through this and answer all of your questions.

 

Thank You.

 

!مرحبا بالجميع! شكرا لأخذ الوقت للمرور مدونتي
أنا آمنة حمدتو، سودانية عايشة في السودان. لقد أنشأت هذه المدونة في عام 2017. احب المكياج منذ كنت طفلة ولكن تخصصت في مجال “الإدارة” في الجامعة، و اصبح متخصصا في هذا المجال. ومع ذلك، شعرت دائما أن هناك شيئا مفقودا.لقد كان لدي شغف عميق للجمال والمكياج الذي كنت استخدمه للتعبير عن نفسي و أشاركه مع الآخرين. عندما كنت طفلة كان لدي هذه العادة من الذهاب الى المحلات التجارية ومشاهدة النساء يجربون جميع أنواع ماكياج على جوههم و عندما اعود للمنزل احاول تقليدهم (كنت أعرف أنني لا اعرف، ولكن كان يستحق المحاولة).
لذلك … الذهاب من الإدارة إلى مجال الجمال والمكياج لم يكن سهلا، ولكن مع مثل هذا الحب الناضج الهواية. قبل 3 سنوات بدأت اضع لأصدقائي ‘الماكياج، ثم جئت إلى إدراك أنني بحاجة إلى اتخاذ هذا إلى المستوى المهني والدخول في دورات مكياج دولية و آخد خطوة في هذه المجال. على الفور بدأت البحث عن الدورات التي يمكن أن تقودني إلى سوق المكياج العالمي. ثم لحسن الحظ كنت من المسجلين في “كلية لندن للمكياج”. شاركت في دورات كاملة و اخدت الدبلومات.
هدفي لهذه المدونة هو تمكين الشابات وبناء ثقتهم من خلال إلهامهم لبناء عالم الجمال الخاصة بهم، أن تكون المصممة الخاصة بها والفنان المكياج. سوف أكتب عن المواد المفضلة من المكياج والعطور و اي مواد تخص جمال المرأة و تقاسم معك النصائح.
مع الحب والدعم من أحبائي،لقد كنت آمنة اليوم، هذه المدونة هي بداية رحلتي وأنا سعيده أن اشارك ذلك معك.
سيكون من دواعي سروري أن اساعدك من خلال هذا والإجابة على جميع أسئلتك.

.شكرا